Algemene voorwaarden Het Paradepaardje

 

  1. Veiligheid
  2. Annulering/ziekmelding
  3. Betalingsvoorwaarden
  4. Klachtenprocedure

De algemene voorwaarden zijn van toepassing vanaf het moment dat de begeleiding is gestart. Door te starten met het gebruik maken van onze diensten, wordt er automatisch akkoord gegaan met de algemene voorwaarden. De afnemer wordt mondeling op de hoogte gebracht van deze algemene voorwaarden en dat deze te vinden is op de website van Het Paradepaardje (www.hetparadepaardje.nl).

1. Veiligheid

  • Opdrachtgever en of deelnemer neemt deel aan een sessie voor eigen rekening en risico en zal ten aanzien van Het Paradepaardje geen aanspraak doen gelden op eventuele rechten voortvloeiend uit artikel 6:179 Burgerlijk Wetboek.
  • Bij minderjarige deelnemers vrijwaren de ouders of de wettelijke vertegenwoordigers Het Paradepaardje voor dergelijke aanspraak door of namens de minderjarige deelnemer.
  • Opdrachtgever en of deelnemer is op de hoogte en accepteert het risico dat inherent is aan het omgaan met paarden.
  • Deelnemers worden geïnstrueerd over de wijze waarop zij met de paarden dienen om te gaan en dienen tijdens de activiteiten in alle gevallen de instructies van de trainer/coach op te volgen.
  • Het betreden van het terrein geschiedt op eigen risico. Het Paradepaardje sluit uitdrukkelijk aansprakelijkheid voor het ontstaan en de gevolgen van ongevallen uit, alsmede de aansprakelijkheid als gevolg van verlies, diefstal of beschadiging van goederen.

2. Annulering/ziekmelding

Indien de opdrachtgever de overeengekomen datum voor een individuele sessie wil annuleren, dan gelden de volgende voorwaarden:

  • Wordt er binnen 24 uur voor aanvang geannuleerd, dan is de opdrachtgever het gehele factuurbedrag verschuldigd aan Het Paradepaardje (+ eventuele kosten aan derden). Dit is ongeacht de reden van de annulering.
  • Het Paradepaardje kan sessies, annuleren in geval van overmacht en van ziekte van de coach/begeleider en/of de paarden indien in redelijkheid geen gelijkwaardige vervanging is te vinden. Ook in het geval van onweer of stom (code rood) zal de sessie niet door gaan. In dit geval van annulering vervalt de verplichting tot betaling bij opdrachtgever.
  • In overleg tussen opdrachtgever en Het Paradepaardje kan er een vervangende datum worden overeengekomen.

3. Betalingsvoorwaarden

  • Het Paradepaardje brengt de deelnamekosten aan sessies in rekening door middel van een factuur. Deze factuur wordt verstuurd via de e-mail.
  • Betaling van de facturen dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum. Betaling zal plaatsvinden zonder aftrek, verrekening of opschorting uit welke hoofde dan ook.
  • Wordt het bedrag niet binnen 14 dagen betaald, volgt er een herinnering en een mogelijkheid om binnen een gesteld termijn alsnog te betalen.
  • Indien de opdrachtgever in verzuim is met de (tijdige) nakoming van enige (betalings)verplichting zelfs na de herinnering, dan komen, naast de hoofdsom en rente, alle kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de wederpartij. De buitengerechtelijke incassokosten bedragen 15% van de verschuldigde hoofdsom.
  • Bij betaling door een derde, blijft de opdrachtgever zelf verantwoordelijk dat het volledige bedrag betaald wordt.

4. Klachtenprocedure

  • De opdrachtgever heeft het recht om klachten in te dienen. Deze kunnen schriftelijk of mondeling kenbaar worden gemaakt. De klacht zal eerst in een bemiddelingsgesprek binnen de organisatie worden opgepakt.
  • Mocht de klacht niet opgelost kunnen worden binnen de organisatie, kan er een bemiddelaar van buiten de organisatie worden ingezet. Hierin is er een contract met een onafhankelijke klachtencommissie. Dit is erisietsmisgegaan.nl. Er kan contact worden opgenomen met hen voor het kenbaar maken van de klacht. Dit kan via de website www.erisietsmisgegaan.nl
  • Mocht er dan nog geen oplossing gevonden zijn, kan de opdrachtgever het SKJ nummer van de professional opvragen en er een officiële klacht worden ingediend bij de website van het SKJ.