Klachtenprocedure
Ondanks dat wij zo zorgvuldig mogelijk proberen te werken, kan het voorkomen dat een cliënt niet tevreden is en een klacht heeft over ons. In eerste instantie is de begeleider de aangewezen persoon om het gesprek mee aan te gaan over de klacht zodat de cliënt samen de begeleider tot een oplossing kan komen. Komen ze er samen niet uit, dan kan een klacht ingediend worden bij de directie. Als de cliënt er met de directie ook niet uitkomt, kan de cliënt zich richten tot de geschillencommissie. Cliënten kunnen met hun klacht terecht bij erisietsmisgegaan.nl.
Klachten worden zo snel mogelijk in behandeling genomen, in ieder geval binnen twee werkdagen. De cliënt wordt hiervan op de hoogte gesteld.
Het streven is om een klacht binnen 6 weken af te handelen.
De klachten worden geregistreerd en geanalyseerd en indien mogelijk worden er verbetermaatregelen geformuleerd. Klachten worden bewaard tot 5 jaar na het afhandelen van de klacht.
De klachten worden gebruikt als input voor de jaarlijkse organisatiebeoordeling. De klachtenprocedure is ook opgenomen in de algemene voorwaarden. Je kan je klacht schriftelijk melden via info@hetparadepaardje.nl.