Uitsluitingscriteria

 

Het Paradepaardje wil aan haar cliënten en belanghebbenden duidelijk maken welke zorg- en dienstverlening zij wel en niet levert. Hiermee wil de organisatie de kwaliteit van zorg- en dienstverlening borgen. Daartoe zijn de volgende uitsluitingscriteria opgesteld:

  • Cliënten waarbij 7*24 uurszorg vereist is;
  • Cliënten waarbij er sprake is van dusdanig agressief gedrag dat de veiligheid van medewerkers, andere cliënten en/of de paarden in het geding komt;
  • Cliënten waarbij het niet passend is om één-op-één te werken/die behoefte hebben aan groepsbegeleiding;
  • Cliënten waarbij er geen motivatie aanwezig is om deel te nemen aan de begeleiding.

Cliënten die niet in aanmerking komen voor de zorg- en dienstverlening van Het Paradepaardje worden terugverwezen naar de aanmelder/doorverwezen naar passende zorg- en dienstverlening.

Cliënten kunnen tijdens de zorg- en dienstverlening gedrag vertonen, of in een situatie zitten, die bij de intake niet zijn vermeld. Ook omgevingsfactoren kunnen hieraan bijdragen. Als dit de uitsluitingscriteria raakt, kan het zijn dat Het Paradepaardje niet langer de gevraagde zorg- en dienstverlening kan bieden. In deze gevallen wordt de cliënt hierover geïnformeerd en zal er in samenwerking met de cliënt en bij voorkeur met diens netwerk, gezocht worden naar een oplossing, zodat de begeleiding gecontinueerd wordt.